Kabus mu o ?

IMG_0222

Televizyonda gece haberlerini izlerken uykunun tatlı rehavetine kapılmaya başladığımı hissettim . Aslında televizyonu kapatıp , gidip adam akıllı uyumak en iyisiydi ama göz kapaklarıma hükmetmeye çalışıyor haberleri dinlemek için çaba harcıyordum.Ama sonunda uykuya teslim olmuştum .

Rüyamdan sıçrayarak uyandığımda gördüğüm her şeyin sadece bir kabus olduğuna sevindim…

Her şeyin sebebi   can sıkıcı haberleri dinleyerek uykuya dalmamdı. Karısını sayamayacakları kadar çok yerinden bıçaklayıp sonra iyi halden serbest kalan kocaların haberi , Rus uçağını nasıl vurduğumuzun ‘ doğal gazımızı  keserler mi ‘ yorumları ile süslenmiş haberi ve Can Dündar’ın tutuklandığı haberini dinleyerek, üzerime küçücük bir örtü bile örtmeden  uykuya geçiş yapınca bu kabus kaçınılmaz oldu ;

Rüyamda yine aynı koltukta uyuyakalmışım , uyandığımda tarih 2023 olmuş …Hafif bir üşüme hissediyorum, Mehmet’e soruyorum ; ‘ kaloriferler yanmıyor mu yine ? ‘  , çok şaşırmış bir şekilde bana bakıyor ‘ iyi misin ? Putin doğal gazımızı keseli neredeyse 10 yıl olacak , artık soba yakıyoruz ‘ diyor … Anlamaya çalışıyorum ama nafile …Ayılmaya çalışıyorum ,  sonra bir bakıyorum salonun ortasında kocaman bir soba , sobalı yaşama çok çabuk adapte oluyorum , annanemin ördüğü çetikleri sonunda giyebildiğim için içten içe mutlu oluyorum . Sonra ‘sobaya odun atalım madem’ diyorum Mehmet’e dönüp , yüzünde yine o şaşkın bakış . ‘Odun yok ki , uzun zamandır yok , kesecek ağaç kalmadı , her yere tatil köyü yaptık , AVM yaptık ya , yakacak odun için ağaç yetiştirecek alanımız bile  kalmadı ‘ , o an camdan dışarı bakıyorum , balkondan görünen kayısı ağacı yok , onun yerine kutu gibi kocaman bir bina var , aman Allah’ım . ‘Ağaca ne oldu ‘ diyorum , ‘Apartmanca konuşup anlaştık , kentsel dönüşüm programı dahilinde ağacın kapladığı alanı müteahhide kat karşılığı verdik , 1+0 öğrenci evi yaptı ‘ diyor. Ve yine şaşkın şaşkın soruyor ‘İyi misin ? ‘ Bilmiyorum , iyi miyim ?

‘ Ne yakıyoruz peki , nasıl ısınıyoruz ? diye soruyorum .Yüzüne kocaman bir gülümseme geliyor ‘ kitap yakıyoruz , biz şanslıydık , bizim kitaplar bizi uzun süre idare etti , son kitabı bugün yaktık ,’ diyor ve ekliyor ‘ eğer rüzgara savurmak istersen Cafe Fernando’nun külleri halen sobada, kovayı boşaltmadım daha  , gerçekten odun gibi kitapmış uzun süre idare etti bizi’diyor , ağlamaklı hemen kitaplığımıza koşuyorum . Bomboş , hiç kitap yok. Şoku atlattıktan sonra ‘ peki şimdi  ne yakacağız ‘ diyorum . Olayı çabuk kabulleniyorum . ‘yenilerini alırsın’ diyor. Derin bir nefes çekiyorum . En azından halen kitap satılıyor. Mantomu sırtıma geçirdiğim gibi kitapçıya koşuyorum. . Bir an önce yeni kitaplar almalıyım , önce okurum ,sonra yakarız , sistem böyle işliyor galiba diyorum .  O koca kitapçıya kendimi atıyorum , kitap kokusu halen aynı . Ama aradığım hiç bir kitap yok .Korku dolu bakışlarımı fark eden gençten bir çalışan yanıma yaklaşıyor ve ‘yardımcı olabilir miyim?’  diyor. Hemen sevdiğim yazarları sıralıyorum . Cevabı hep aynı , ‘ O yok , o yazar artık yok , o yazmıyor ‘ Dayanamıyorum ve bağırıyorum ‘NEDENNNNNN’ diye ;

‘Çünkü  yazarların yarısı hapiste , yarısı da hapse girmemek için yazmayı bıraktı ‘ diyor. Ağlamaya başlıyorum , inanmıyorum , tam tekrar bağırmaya başlayacakken ‘ Ama çok daha güzel kitaplarımız var , bakmak istemez misiniz? ‘ diyor .  Olur anlamında başımı sallıyorum . ‘Bu tarafta pembe dizi , bu tarafta beyaz dizi var , burada ‘en iyi magazin olayları’ından derlenen foto – romanlar var ‘ diyor . Başka ? diye gözünün içine bakıyorum , ‘ aa bide burada araştırma ve başvuru kitaplarımız mevcut ‘ diyor . Resmen raflara saldırıyorum. Elime gelen kitapların başlığını okudukça kitapları fırlatıp atmaya başlıyorum ; ‘Eşinizi döve döve eğitme rehberi ‘ Karınızı nasıl bıçaklarsınız’ , ‘ İyi hal taktikleri ‘ ,’Bizden değilse komşunuz değildir’ ,’Biz-Onlar’. Tamam diyorum sakinleşmeliyim . Bir bardak su istiyorum ve çocuk kitaplarının olduğu bölümü soruyorum . Mutlu olmaya ihtiyacım var . Yüzüme bakıyor ve kocaman bir kahkaha atıyor. ‘Çocuklar okumuyor ki ‘ diyor . ‘Ahh teknoloji ve aypetleri değil mi ‘ diyorum ‘tabikii de hayır’  diyor ve devam ediyor ‘ Halk oylaması ile Osmanlıcaya döndük , çocuklar okuma yazmayı sökene  kadar uzun bir zaman geçiyor , çocuk kitabı okumak istemeyecek kadar büyüyorlar , sonrası için zaten uzman fotoğrafçılarımızın çektiği kitap fotoğraflarını satın alıyorlar ‘, aa ama depoda kimsenin satın almadığı bir kitap var onu almak isterseniz getiririm ‘diyor ve elinde Shaun Tan’ın  ‘ Asla Neden Diye Sorma’ kitabı ile geri dönüyor. Bir an sevinçten bayılacak gibi oluyorum . Kitabı alıp , kitapçıdan omuzlarım düşmüş ve pes etmiş şekilde çıkıyorum , biraz yürüyorum ve hava kararmaya başlıyor, dükkanlar birer birer kapanmaya başlıyor , açık dükkanlarda  ışıklar çok kısık yanıyor, hatta bazı yerlerde lüks lambası yanmaya başlıyor . Dükkanlar bir kaç çalışan dışında boş ‘Neyse ki tüketim çılgınlığımız azalmış’ diyorum , üşüyen ellerimi cebime atıp hızlanıyorum .Cebimde pilli walkman buluyorum . 2023’te mi diyorum . Eski eşyaları biriktirmeyi halen seviyorum demek ki diye düşünüp kulaklıkları takıyorum . Bir radyo programı denk geliyor. Biri canlı yayına bağlanmış anlattıkça anlatıyor ‘ fabrika kapandığından beri evdeyim abi ‘ diyor , program sunucusu moral veriyor ‘ üzülme kardeşim fabrikalar kapandığından beri bir çok kişi işsiz sen tek değilsin ‘diyor . Sonra tüketim çılgınlığımızın azalma sebebini anlıyorum . Elektriği kısıtlı kullanıyoruz demek ki , doğal gaz kesilince elektrik üretimi sekteye uğramış olmalı , elektrik üretimi azalınca üretimde en aza inmiş olsa gerek diyorum  .

Eve dönüp hüngür hüngür ağlamak istiyorum , ama önce bir çuval kömür almam gerektiğini düşünüp en yakın bakkala girip ‘kömürcü’ soruyorum . Sorum karşısında bütün müşteriler bana doğru dönüp garip garip bakıyor . Bakkalda son derece şaşkın ‘ abla artık bizim ülkemizde kömür çıkarılmıyor , maden ocağımız yok ki çoğu çöküp göçük altında kaldı, olanları da  özelleştirip yabancılara sattık , onlarda külünü bile vermiyorlar’ diyor. ‘Bir süredir burada değildim ‘diye toparlıyorum durumu. Yiyecek bir şeyler almak için bakınıyorum . ‘Zeytin ,peynir , ekmek ve kuru soğan ‘ soruyorum . Hiç biri yok diyor . ‘Abla sen neredeydin , Mars’a mı gitmiştin yaaa’diyip yayvan yayvan gülüyor ‘yıllardır  çiftçilik yapan yok , tarım ile uğraşmayı bıraktı insanlar ,hüüühüü sen neredeydin ablacım ya , üretemiyoruz ablacım ,o dediklerinin ithal olanını da  ben getiremiyorum bakkala , kime satıcam, 1 tane soğan 5 evroo ,  olmuş peeeh.. ama bak güzel ablam , manav reyonunda çin malı marul var ,domates var . valla benimkiler en hijyenik  laboratuvar ortamında üretilenler diyor … Gözümde ki yaşı silemeden eve doğru yürümeye başlıyorum : aklımda deli sorular ; ‘1 soğan 5 avromu dedi , avro ? artık avromu kullanıyoruz ? ‘

Eve giriyorum, ev iyice soğumuş . Bir tane kitap saklamıştım Buse’nin kitaplarından , onu sakladığım yerden bulup çıkarıyorum . Ve yakıp sobaya atıyorum.  ‘ Kumkurdu’ cayır cayır yanarken ,odanın soğuğu kırılıyor. Birden terlemeye başlıyorum .veee

Ve kan ter içinde uyanıyorum. Salonun ortasındaki soba yok ,cama koşuyorum  kayısı ağacı yerinde , kitaplar her zaman ki yerlerinde . Derin bir nefes alıyorum . Televizyonu kapatmak için kumandayı arıyorum , o sıra haberler ve alt yazı devam ediyor. Putin henüz gazı kesmemiş , ama Can Dündar halen tutuklu .

 

5 yorum

  1. Serra ilk defa bir yazinin nerdeyse sonunu getiremiyordum. İcime koca bir yumru oturdu inan. Ne olur ne olur boyle olmasin sonumuz.

    Beğen

  2. Düğüm düğüm oldum be Serra’m…

    Beğen

  3. ebru kekeç · · Cevapla

    Resmen bir gazetede köşe yazısı gibi okudum ve her satırda lütfen böyle olmasın dedim 😊 ve kitaplarımı yakmak zorunda kalırsam diye geçirdim aklımdan Allah korusun Serra hanım

    Beğen

    1. Çok mutlu etti yorumunuz benim :) bende yazarken sadece bir yazı olarak kalsın dedim hep . Cafe Fernando kitabımı hele asa yakamam :)

      Beğen

  4. Serra iyi ki seni takip etmeye başladım.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

