Pilili Etek

IMG_6306

Bu yazı aslında bana pili yapmayı öğreten caaanımm Gülçin‘e bir ‘ Allah senden razı olsun bacım ‘ yazısı . O bana pile yapmayı öğretmeseydi ben halen Buse’ye sadece belini büzüp altını kıvırdığım beli lastikli etekler dikiyordum . Ama piliyi öğrendiğim o günden beri kesiyorum ,biçiyorum , iğne ile hemen iki tane pili alıyorum ve kenara koyuyorum , dikmek yok sadece pile alıyorum :) Ama kendim için düzenleyeceğim ilk ‘trikotaj günü ‘ etkinliğimde art arda eteklerin hepsini dikip sonra onları hayran hayran  seyredeceğim .

IMG_6342

IMG_6339

IMG_6320

IMG_6293

Bu eteği diktiğim günden beri her fırsatta Buse’ye giydiriyorum . Sonra eteği hayran hayran seyrediyorum ve her defasında ‘ ayy bunu ben mi diktim , ne güzel dikmişim ‘ diyorum …

Bu onun ‘ yabanlık ‘ eteği … Gezmeye gidilecekse hemen bu eteği giydiriyorum . Garibim duruma o kadar alıştı ki gezmeye gidiyoruz dediğimde direk bu eteğini alıyor dolaptan . Yazık yaa .

IMG_6143

IMG_6159

IMG_6160

IMG_6165

IMG_6166

IMG_6183

Ekoseli yün kumaşım annemin kumaş ganimetlerinden . Yıllar önce aldığı ve kullanmaya kıyamadığı kumaşlardan .’ Ben ondan şal yapacaktım’ derken , ben onun gözlerinin içine baka baka kumaşı Buse’nin boy ve en ölçülerine göre pili ve lastiğin toplanma payını bırakarak kestim . O gözlerinde biriken yaşı kurularken ben çoktan iğne ile pili almış, teyelleme kısmına geçmiştim .

Kumaş ekoseli olduğu için; şeritleri takip ederek kesme , biçme ve pili alma işi çok kolay oldu . Annemin makinesi benim hırçın makinemden sonra çok uysal geldi. Dikiş makinesi alacaklara kesinlikle Singer’i öneririm . Zamanında Singer değil de Brother aldığım için biraz pişmanım . Ama sadece birazcık.

 

IMG_6173

IMG_6172

Dikiş makinesinin başına oturduğum zaman kurtları kaynayanlar olduğu için genellikle çalışmalarım bu şekilde devam edip  yarısından sonra tamamen sekteye uğramakta . O  yüzden ben sadece biçiyorum , dikemiyorum .Diksem seri üretime geçeceğim , İG’de hesap açıp ‘hot kütür’ olarak satacağım . Satacağım ama fenomen olmamdan korkan müstakbel rakiplerim Buse’ye benden daha fazla kinder  veriyorlar sanırım .

IMG_6168

Beli lastikli etekten bir tık yukarı çıkabildiğim için mutluyum , sonraki adım için umutluyum.

Buse bana biraz destek olsa belki bende bir gün bir ‘Lanvin‘ olurum .

Ee o zaman hadi hayırlısı .

IMG_6277

 

 

2 yorum

  1. Ay valla harikasınız:) Etek çok cici olmuş, güle güle giysin daha bir çok kere:) Etek dikmek de kolay iş değildir herhalde yahu. Teyzem hababam dikerdi bir ara eski ayaklı makinesiyle, o dikerken bana dünyanın en kolay işi gibi geliyor bakınca. Ama ben dikmeye kalkınca aynı olmayacak eminim:) Buse’ye de yeşiller çok yakışmış. Öyle kucak kucağa bir dikim macerası da zorludur ama sevgi dolu olmasının yanında zorluğun bir önemi yok:) İlerde gülümseyerek hatırlayacak bu anları, ne mutlu ona.
    Sevgiler
    Daha bir sürü pilili etek performansı bekliyorum senden.

    Beğen

  2. Arkadaşım ellerine sağlık ne cici bir etek olmuş. Tabi taşımak ta önemli. Çok yakıştırmış küçük hanım

    Beğen

Bir Cevap Yazın

