Öksürük Şurubu

IMG_5318

Çevremde herkes gümbür gümbür öksürüyor. .İlk çözümümüz hemen ilaç oluyor genellikle . Çocuklarınıza öksürük şurubu vermeyin diye haberler çıkıyor her gün , ama doktorların ilk yazdığı öksürük şurubu oluyor, ya da bir çok  annenin elinin altında favori bir şurubu oluyor , tek bir ö-hööö ‘de yardıma koşan .  Ben şuruplara  karşı değilim , veren hiç bir anneye ‘ayy neden veriyorsun ‘demem,  zaten beni hiç ilgilendirmez ama ben  ilaç kullanmaktan pek hoşlanmıyorum . Yani kendim içinde aynı şey geçerli , çocuğum içinde . Haa tabii ki mecbur kalıp kutu kutu ilacı eczaneden yüklenip eve getirip kullandığımızda oluyor ama ufak tefek öksürük , tıksırık için annemden öğrendiğim ‘karaturp ev yapımı şurubunu ‘kullanıyorum .

Semt pazarlarında bu mevsimde kolaylıkla bulabileceğiniz bir turp çeşidi ‘kara turp’ . Eğer miktar olarak biraz fazla aldıysam hemen toprağa gömüyorum . Zaten 1 hafta sonra tekrar yeşillenmeye başlıyor ve kullanmak istediğim zaman taze taze kullanabiliyorum .

Kara turpu sebze fırçası ( ya da başka şekilde ) güzelce temizleyip yıkadıktan sonra kök ve kafasını kesiyorum . Daha sonra kabak oyar gibi güzelce içini oyuyorum ve ağzı dar bir bardağa oturtturuyorum. Daha sonra içine yaklaşık 2 tatlı kaşığı bal ekliyorum , bir çimdik kadar çörek otunu ve 2 adet karanfili de atıp balın bardağın içine süzülmesini bekliyorum . Sonrası öksürüğü bir anda kesen  şurup zaten .

Buse’nin ve benim yazın bile başımıza bela olan ve öksürük şurubu ile geçmeyen öksürüğümüzü ilk gün azaltıp sonra tamamen geçiren tek şey bu  ‘kocakarı ilacı’ .

Ve söylemek zorunda hissettiğim en önemli ayrıntı ; kokusu ilk gün çok fena , çok :)

4 yorum

  1. Yaşasın kocakarı ilaçları :)
    nedenini bilmiyorum ama bu aralar kendime bir defter tutuyorum şu şuna iyi gelirmiş bu da buna diye :)
    senin bu öksürük şurubu görünümlü karaturp tarifini de yazayım hemencik :)
    Sevgiyle
    Kalp

    Beğen

  2. Çocukları büyütürken denemediğimiz şey kalmamıştı,Hatmi çiçeğini çok kullanırdık biz de,bu da yaptığımız bir yöntemdi ama sadece bir kez yapmıştık.Allahtan çocukları büyüttük de rahatladık..Sağlık diliyorum :)

    Beğen

  3. Çok haklısın Serracım ben de ilaç kullanmayi sevmeyen ve istemeyen bir anneyim Nili de son ana kadar doktora göturmeyip hep böyle kocakarı ilaclariyla işi çozumlemeye calisirim,turp bal ikilisini her kış yapardim da çörek otuyla karanfil koymazdim,aklimda olsun..sevgiler..saglikla

    Beğen

  4. Ben de senin gibi ilaca uzak duran biriyim, çocuklar için de öyle. Zorunlu kalmadıkça asla kullanmıyoruz. Öksürük çok sık olan bir durum değil bizim evde neyse ki. Çocuklara bitki çayını sevdirdim, yıllardır içerler. Rezene, nane, papatya ve adaçayı en sevdikleri. Onları da aktardan alıyorum, nane bahçeden. (aktarda bir de kış çayı diye karışık bir çay var, bazen de onu alıyorum) Bal önemli, kestane balı alıyorum. Marketten değil tabii:)

    Öksürüğümüz olursa senin formülü uygularız:) Ellerine sağlık:)

    Beğen

Bir Cevap Yazın

